Με συνέπεια και Ανεξάρτητο λόγο Κινούμαστε Δυναμικά

Για ένα Απαλλαγμένο απο κομματικές εξαρτήσεις ΟΕΕ

Για την Αναβάθμιση της Οικονομικής Επιστήμης

Για Επαγελματική Αξιοπρέπεια

Ανακοίνωση της ΠΑΣΚΟ-Σ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Η ΑΔΙΑΛΛΑΞΙΑ Σ.Ε.Π.Ο ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ.

ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΥΤΕΛΙΖΕΤΑΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ Σ.Ε.Π.Ο ΚΑΙ ΠΕΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ

Συναδέλφισες-οι

Ευθύνη των συνδικαλιστικών παρατάξεων που συνυπάρχουν στο χώρο των οικονομολόγων, εκτός των άλλων καθηκόντων και υποχρεώσεων για την προώθηση και υπεράσπιση των συμφερόντων του κλάδου μας έχουν βασικό καθήκον την υπεράσπιση των δημοκρατικών θεσμών και κατακτήσεων του κινήματος των οικονομολόγων που με μια μακριά αγωνιστική πορεία οδήγησε στην δημιουργία και ανάπτυξη του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.

Στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος εφαρμόζεται και λειτουργεί χωρίς διαταραχή το εκλογικό σύστημα της ΑΠΛΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ.

Σύστημα που επιτρέπει την έκφραση όλων των απόψεων στη ΣτΑ και στην Κεντρική Διοίκηση.

Η θεσμοθέτηση του προεδρείου με την σύνθεση των πέντε θέσεων ευθύνης (Πρόεδρος, 2 Αντιπρόεδροι, Γ. Γραμματέας και Οικονομικός Επόπτης) που εφαρμόστηκε επί προεδρίας ΠΑΣΚΟ-Σ λειτουργεί σε βάρος των μεγάλων σε δύναμη παρατάξεων και υπέρ των μικρών. Η δύναμη της ψήφου του 40% ισοδυναμεί με το 7%. Πόσο πιο δημοκρατικό θα μπορούσε να γίνει;

Αυτή η δημοκρατική κατάκτηση είναι ευθύνη όλων και ιδιαίτερα των μικρότερων σε δύναμη παρατάξεων να την ενδυναμώνουν σε κάθε δραστηριότητα.

Η δημοκρατική αρχή και λειτουργία του ΟΕΕ επιβάλει σ' όλους μας σοβαρότητα και υπευθυνότητα στη λειτουργία μας στα όργανα διοίκησης.

Οι παρατάξεις και τα άτομα που τις εκπροσωπούν εκλέγονται για να συμβάλλουν στη προώθηση και εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μελών του ΟΕΕ, στο περιβάλλον της σύνθεσης των θέσεων και απόψεων με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την κοινωνία, την πολιτεία και τους οικονομολόγους.

Στη διαδικασία συγκρότησης της Κεντρικής Διοίκησης και του Προεδρείου η ΠΑΣΚΟ-Σ έχει προτείνει αταλάντευτα την συμμετοχή όλων των παρατάξεων χωρίς αποκλεισμούς, σε θέσεις ευθύνης όπως έχει εκφράσει το κυρίαρχο όργανο, το Εκλογικό Σώμα, αλλά και η Σύνοδος της Αντιπροσωπείας.

Στην αδιέξοδη άρνηση της Σ.Ε.Π.Ο και της ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ η ΠΑΣΚΟ-Σ κατέθεσε πρόταση πλαίσιο για διαμόρφωση κοινού μίνιμουμ προγράμματος δράσης με χρονικό ορίζοντα για την υλοποίησή του.

Εμείς αισθανόμενοι την ευθύνη μας απέναντι στα μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου, την πολιτεία και την κοινωνία καλούμε τις παρατάξεις Σ.Ε.Π.Ο και ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ να υπερβούν την μικροκομματική θεώρηση και να συμμετέχουν δημιουργικά και με ευθύνη στη συγκρότηση του προεδρείου της κεντρικής διοίκησης.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΑΣΚΟ-Σ

Πιστεύουμε ότι, το Οικονομικό Επιμελητήριο δεν μπορεί να είναι θεσμός ουδέτερος πολιτικά. Δεν μπορεί να μείνει αδιάφορο στα προτάγματα που τίθενται και δεν μπορεί να συνθηκολογήσει με την απαξίωση που συνεπιφέρει ο αγοραίος αυτοματισμός που κάποιοι πιστεύουν και προσπαθούν να εφαρμόσουν στη χώρα μας.

Πρέπει να ηγηθεί στον Κοινωνικό Διάλογο. Να αντιστοιχίσει την παρουσία του με την οικονομία που πρωταγωνιστεί. Η δύναμη του Δημόσιου Λόγου του βρίσκεται στην αξία της Οικονομικής Επιστήμης.

Ειδικότερα :

Η ειρήνη ανάμεσα σε πολιτικές οντότητες, όπως και ανάμεσα στους ανθρώπους και στη διαστρωμάτωση των Κοινωνιών, δεν κινδυνεύει τόσο από τους τρόπους παραγωγής και επικοινωνίας όσο λόγω των όρων και των ανισοτήτων της κατανομής. Αυτό είναι το ιστορικό πρόβλημα που επανέρχεται με σφοδρότητα.

Η Οικονομική Ανταγωνιστικότητα είναι ο Οικουμενικός Κανόνας στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Αγοράς.

Οι θεαματικές τεχνολογικές εξελίξεις, τα δίκτυα και οι πρώτες ύλες, άνοιξαν ορίζοντες επιστημονικούς και οικονομικούς κυρίως, χωρίς όρια.

Η παγκοσμιοποίηση οδηγεί στη συνεχή απομείωση των περιθωρίων παρέμβασης των Εθνικών Πολιτικών εξουσιών σε μείζονες οικονομικές αποφάσεις. Τίθεται το θέμα αν η φιλελεύθερη αγορά μπορεί να διασφαλίσει κοινωνική δικαιοσύνη, αν μπορεί να συνυπάρξει με τη Δημοκρατία.

Η εθνική προσπάθεια που οδήγησε τη χώρα στην ένταξή της στο σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπήρξε ιστορική επιλογή.

Προστατεύει την οικονομία από την υπερεθνική κερδοσκοπία. Συμπαρασύρει σε εκσυγχρονισμούς αν και περιορίζει σημαντικά την άσκηση ιδιαίτερων πολιτικών στο εσωτερικό της χώρας. Σε κάθε περίπτωση, η ενεργή συμμετοχή μας στο περιβάλλον της Παγκόσμιας Οικονομίας προτιμήθηκε από τον απομονωτισμό.

Η σύνδεση της ικανοποίησης των κλαδικών «συνδικαλιστικών» αιτημάτων με ευρύτερες θεσμικές ρυθμίσεις - όπως και η ιστορία έδειξε - στη σημαντική ρύθμιση του επαγγέλματος «Λογιστή - Φοροτεχνικού», δε βοηθά μόνο τη λύση ώριμων εκκρεμοτήτων κλαδικού χαρακτήρα.

Μείζονα ζητήματα ζητούν την ενεργό παρουσία του θεσμού. Όπως , η ετήσια δημοσιότητα για τον Προϋπολογισμό του Κράτους, οι Δημοσιοοικονομικές Απογραφές, το Ασφαλιστικό η διαχείριση του Δημόσιου Χρέους, η Διαχείριση και ο Προγραμματισμός των Εθνικών Πλαισίων Ανάπτυξης, η προβληματική για την παραοικονομία, η Οικονομική Παιδεία στα ΑΕΙ η ποιότητά της και η τάση εξομοίωσης των Κέντρων Σπουδών με τα Δημόσια ΑΕΙ, ζητούν αυξημένη συνεργασία του Φορέα μας με τα Οικονομικά Πανεπιστήμια.

ΣΤΟΧΟΙ Κ.Δ. 2008 - 2010

Λογιστής Φοροτεχνικός :

Ζητάμε να καταργηθούν οι ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 38 του Ν. 2873.

Να γίνει δικαιότερη η κατάταξη των επαγγελματιών στις τάξεις Λογιστή - Φοροτεχνικού.

Ποιοτική αναβάθμιση και ποσοτική επέκταση των επιμορφωτικών σεμιναρίων προς τους λογιστές - φοροτεχνικούς.

Ελεγκτής

Να επιτύχουμε την ανεξαρτησία του ελεγκτικού επαγγέλματος.

Την υπαγωγή της Αρχής της Λογιστικής Τυποποίησης στο Ο.Ε.Ε.

Επαναφορά του ελεγκτή του Ν. 2190 για το σύνολο των ΑΕ.

Οικονομολόγος Μελετητής

Να ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο για το επάγγελμα του Οικονομολόγου Μελετητή (υπογραφή οικονομολόγου σε όλες τις οικονομοτεχνικές μελέτες και καθορισμός ορίων αμοιβής) και να θεσμοθετηθεί παρακράτηση ποσού από τις αμοιβές των μελών μας υπέρ του Ο.Ε.Ε.

Να διεκδικήσουμε την υπογραφή του Οικονομολόγου Μελετητή σε συμβόλαια έργων Ν. 716.

Να καταστεί υποχρεωτική η καταχώρηση όλων των προκηρύξεων Δημοσίων Έργων στα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ.

Οικονομολόγος στο Δημόσιο Τομέα

Να εφαρμοσθούν οι διαδικασίες για την κατοχύρωση του εργαζόμενου οικονομολόγου στο Δημόσιο Τομέα μέσω των νέων οργανισμών λειτουργίας των υπηρεσιών, στα πλαίσια των διατάξεων του Π.Δ. 347/2003 του Υπουργείου Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης.

Όχι στην ισοπέδωση των πτυχίων

Να αντισταθούμε στην αντιεπιστημονική, αντιεκπαιδευτική και αντιεπαγγελματική ισοπέδωση των πτυχίων που προωθεί η φιλελεύθερη αγορά εργασίας μέσα από τις ντιρεκτίβες (κανονισμούς) της Ε.Ε.

 

Να διεκδικήσουμε minimum αμοιβές στους συναδέλφους ελεύθερους επαγγελματίες (συσχετιζόμενες με το είδος, την πολυπλοκότητα και το μέγεθος των εργασιών), που έχουν μόνιμη συνεργασία με επιχειρηματικές μονάδες, καθώς επίσης και αποζημίωσή τους σε περίπτωση διακοπής της συνεργασίας με υπαιτιότητα του εργοδότη.

Να καθιερώσουμε δωρεάν επιμόρφωση και εξειδίκευση συναδέλφων (νέες νομοθεσίες, λογιστικές αρχές κ.λ.π) αρχίζοντας από τους νέους.

Συνεργασία με ΑΕΙ Οικονομικών Σπουδών

Να προωθήσουμε α) την αναβάθμιση των οικονομικών σπουδών στην Ανώτατη Παιδεία με τη συνεργασία των οργάνων των Οικονομικών Πανεπιστημίων και Οικονομικών Σχολών συνεκτιμώντας κάθε φορά τις ανάγκες της παραγωγής και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα β) την πρακτική εξάσκηση των φοιτητών γ) τη θεσμοθέτηση τρόπων εκλαΐκευσης της οικονομικής σκέψης στο Κοινωνικό Σύνολο δ) τη διοργάνωση συνεδρίων για τις προοπτικές της Εθνικής και Παγκόσμιας Οικονομίας.

Λογιστική Τυποποίηση

Να γενικευθεί η εφαρμογή της Λογιστικής Τυποποίησης (Δημόσιος Τομέας, Δημόσια Διοίκηση). Προκειμένου να γίνει άμεσα εφαρμογή διπλογραφικής απεικόνισης των οικονομικών λειτουργιών του Κράτους συνολικά.

Παρέμβαση Ο.Ε.Ε. στην Οικονομία - Κοινωνία

Τη Λειτουργία μονίμων ομάδων εργασίας προκειμένου να διαμορφώνονται θέσεις σε σημαντικά Οικονομικά ζητήματα σε συνεργασία με ΓΕ.Σ.Ε.Ε. - ΑΔΕΔΥ - ΟΤΟΕ κ.λ.π., όπως είναι :

Ο Κρατικός Προϋπολογισμός, Το Δημόσιο Χρέος, Το Δημόσιο Έλλειμμα, Τα Αναπτυξιακά Προγράμματα, Το Φορολογικό Σύστημα, Ο Πληθωρισμός, Η Εισοδηματική και Νομισματική Πολιτική, Η Οικονομική Παιδεία, Η Παραοικονομία, Το Χρηματοπιστωτικό και Χρηματιστηριακό Σύστημα.

Αναβάθμιση ΣτΑ

Την αναβάθμιση του ρόλου της ΣτΑ. Όπως έχει διαπιστωθεί, η ΣτΑ μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στη δημιουργία ομάδων δουλειάς από συναδέλφους ανάλογα με την εξειδίκευσή τους.

Την επέκταση της πιο πάνω πρότασής μας και σε Νομαρχιακό επίπεδο προκειμένου να διατυπώνονται απόψεις και προτάσεις σε θέματα που σχετίζονται με την περιφέρεια αλλά και γενικότερα με τις Τοπικές Κοινωνίες.

Εκλογικό Σύστημα

Η νομαρχιακή ανάπτυξη του ΟΕΕ και ενίσχυση του ρόλου των περιφερειακών τμημάτων επιβάλλουν την αλλαγή και τροποποίηση του εκλογικού συστήματος σε αναλογικότερη και αντιπροσωπευτικότερη κατεύθυνση για τη σύνθεση της ΣτΑ. Σύνθεση που θα οδηγεί στην αντιπροσώπευση όλων των νομών ανάλογα με την πραγματική τους δύναμη.

 

Αθήνα 23-4-2008

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Η
Γραμματεία της ΠΑΣΚΟ-Σ


Σχολιάστε εδώ

για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε


x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;